T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ADANA / SEYHAN - Seyhan Rehberlik ve Araştırma Merkezi

Etiket Sonuçları: ram

Mrt

26.03.2024 tarihinde Milli Eğitim Bakanı Yusuf TEKİN öncülüğünde, Adana ilinde görev yapan eğitim yöneticileriyle toplantı düzenlendi.

Mrt

Mrt

Mrt

27.02.2024 tarihinde Psikolojik Danışman Özgür AYDIN liderliğinde "Çocuklarda Davranış Problemleri" konulu vaka analizi çalışması gerçekleştirildi. 

Mrt

Şbt

Şbt

Ock

Ock

Ock

Ock

Kurumumuz PDRH Bölümü koordinesinde ilçemiz okul öncesi, ilkokul ve ortaokullarında görev yapan psikolojik danışman/rehber öğretmenlerine yönelik seminer gerçekleştirildi.

Ock

Ock

Ock

Ara

Ara

Ara

Seyhan ilçesi okul öncesi ve ilkokul kademelerinde görev yapan psikolojik danışman/rehber öğretmenlere "Çocuklarda Dikkat Eksikliği Hiperaktivite ve Özel Öğrenme Güçlüğü" konulu eğitim verildi.

Ara

Ara

Ara

Çukurova Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü 1.Sınıf öğrencileriyle Rehberlik ve Araştırma Merkezleri ve işleyişi hakkında söyleşi gerçekleştirildi.

Ara

Ara

Kurumumuz Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümü koordinesinde psikolojik danışman/rehber öğretmenlere "Psikolojik Sağlamlık" konulu seminer düzenlenmiştir.

Kas

Kas

Seyhan Kent Konseyi "Ev İçi El Emeği Üreten Kadınları" Projesi kapsamında kurumumuz Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri Bölümü tarafından seminer düzenlendi.

Ara

Tem

 

SINIF REHBERLİK PROGRAMI'NIN UYGULANMASINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR

Sınıf Rehberlik Programı'nın uygulanması sırasında, uygulayıcıların dikkat etmesi gereken hususlar aşağıda sıralanmıştır:

  • Türkiye'de okul öncesi eğitim almayan öğrencilerin de olduğu dikkate alınarak okul öncesi düzeyindeki çoğu kazanıma ilkokul birinci sınıf düzeyinde de yer verilmiştir.
  • Programda yer alan kazanımlara ilişkin etkinliklerin çoğunun sınıf rehber öğretmenleri  tarafından, belirli kazanımlara ilişkin etkinliklerin ise okul rehberlik öğretmeni tarafından uygulanması gerekmektedir.
  • Uygulayıcıların öğrencileri etkinliklere aktif katılım ve yansıtıcı düşünme göstermeleri için teşvik etmeleri/ motive etmeleri gerekir.
  • Bazı kazanım ifadeleri Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanına ilişkin özel kavramlar içerdiğinden, uygulayıcıların kazanım açıklamalarını ve program sözlüğünü incelemeleri gerekmektedir.
  • Programdaki kazanımların sırası ve bu kazanımlara ilişkin etkinliklerin yapılacağı haftalar uyum (oryantasyon) süreci, dönem içi ara tatiller, belirli günler ve haftalar, sınav dönemleri, üst öğretim kurumuna geçiş dönemleri, kazanımların ön koşullarının sağlanmış olması gibi belirli dönemler dikkate alınarak hazırlanmıştır. Bununla birlikte sınıf rehber öğretmenleri ve okul rehberlik öğretmenleri Millî Eğitim Bakanlığınınönceliklerine, bölge, il, okul ve öğrenci özellikleri ve ihtiyaçlarına göre kazanımların sırasında ve uygulama haftalarında değişiklik yapabilirler.
  • Sınıf Rehberlik Programı'nda okul rehberlik öğretmeni tarafından özellikle uygulanması belirtilen kazanımlar açıklamalar bölümünde belirtilmiş, bu kazanımlar dışındaki diğer kazanımlara yönelik etkinlikler; okul öncesinde okul öncesi öğretmeni, ilkokulda sınıf öğretmeni, ortaokul ve liselerde sınıf rehber öğretmenleri tarafından uygulanacaktır.